Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Informatie over burgerschapsonderwijs in het primair, voortgezet en speciaal onderwijs.
Stage natuurkunde en wiskunde bij SLO – Denk mee, ontwikkel en onderzoek op het snijvlak van beleid en praktijk.
Heb jij een heldere visie op het gebied van de moderne vreemde talen en wil jij bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Dan is dit jouw baan!
Rekenen en wiskunde is essentieel voor onderwijs en samenleving; hier vind je het curriculum, schoolpraktijk en materialen.
Tot het zover is, kunnen scholen zich alvast verdiepen in de conceptkerndoelen. Ook bieden we inspirerende voorbeelden, informatie over basisvaardigheden en over curriculumontwikkeling op school.
Kijk voor meer informatie op www.actualisatiekerndoelen.nl/aan-de-slag
In maart 2026 vindt de consultatiefase plaats met schoolleiders, leraren Nederlands, rekenen en wiskunde, taal- en rekencoördinatoren en intern begeleiders uit het po, vo en (v)so. Zij gaan in gesprek over de bruikbaarheid van de conceptleerlijnen en hoe deze in te zetten in het onderwijs. Ook gaan ze op hun school aan de slag met een praktijkopdracht. Op basis van de feedback scherpen we de leerlijnen aan, zodat dit bruikbare en praktische leerlijnen opleveren voor het veld. Ter ondersteuning van deze leerlijnen ontwikkelen we voorbeelden en materialen.
SLO ontwikkelt op dit moment conceptleerlijnen voor Nederlands en rekenen-wiskunde in het po, vo en (v)so. Deze leerlijnen helpen scholen om het curriculum praktisch en doelgericht vorm te geven.
In maart 2026 gaan we met het onderwijsveld in gesprek tijdens de consultatiefase. Leraren, schoolleiders, taal- en rekencoördinatoren en interne begeleiders buigen zich dan over één centrale vraag: hoe bruikbaar zijn deze conceptleerlijnen in de praktijk? Jouw ervaringen, ideeën en feedback zijn van grote waarde. Ze vormen de basis voor het aanscherpen en afronden van de leerlijnen.
In maart 2026 organiseert SLO een consultatiefase, waarin het onderwijsveld wordt geraadpleegd over de conceptleerlijnen. Doel is om inzicht te krijgen in de verwachte bruikbaarheid en waardering ervan. De feedback uit deze fase helpt bij het verbeteren en afronden van de leerlijnen.