Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen MVI. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Beleid werkt als het breed wordt gedragen. Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het reken- en wiskundeonderwijs.
Goed onderwijs – ook in de basisvaardigheden – begint met het afstemmen van toetsing op het curriculum. Dat vraagt wel wat van scholen, vertellen curriculumontwikkelaar Anne-Christien Tammes (SLO) en toetsexpert Dominique Sluijsmans.
Nu we de kerndoelen actualiseren, ontwikkelen we de komende jaren ook leerlijnen, voorbeelden en ondersteunende materialen.
Met deze nieuwe SLO context willen we je inspireren om aan de slag te gaan met het curriculum en samen met collega's je eigen (leer)plan te trekken.
Je leest onder andere over curriculumontwikkeling op school: doelgerichte keuzes maken voor goed onderwijs, aan de slag gaan met basisvaardigheden, de actualisatie van de examenprogramma's, de praktijkgerichte programma's en over digitale geletterdheid in het curriculum.
SLO-congres op 22 november 2024. Maak kennis met de conceptkerndoelen en -examenprogramma’s en verdiep je in thema’s als basisvaardigheden...
Wil je weten hoe je taalonderwijs ervoor staat? Of je onderwijs in rekenen-wiskunde? Gebruik dan met je team de Teamgids basisvaardigheden taal of rekenen-wiskunde en kijk hoe je een verbeterslag kunt maken.
Leerprestaties kunnen positief of negatief beïnvloed worden door de verwachtingen die je als leerkracht, vaak onbewust, van leerlingen hebt.
Deze week verscheen in Didactief de special 'Samen voor de leerling' van SLO. De special gaat over hoe we er samen voor zorgen dat we de basisvaardigheden van leerlingen versterken en ze zo op weg helpen om verder te komen op school en in de samenleving.