Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo kaderberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
De conceptexamenprogramma's voor wiskunde 1 en 1,2 vmbo beschrijven domeinen, subdomeinen en eindtermen. Dit is een bijbehorende toelichting.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo kaderberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
SLO heeft een verkenning uitgevoerd naar de optimale vorm van formalisatie van het ERK in kerndoelen en examenprogramma’s. Het Ministerie van OCW neemt de aanbeveling van SLO over.
Overzicht van te peilen inhouden voor het leergebied Mens & Natuur, gebaseerd op de wettelijk voorgeschreven kerndoelen (beoogd curriculum). Daarnaast zijn zowel uitwerkingen en actuele zaken (uitgevoerd curriculum) als onderzoeksresultaten naar leeropbrengsten (gerealiseerd curriculum) meegenomen. Het resultaat is een tabel met te peilen inhouden, die aan het veld is voorgelegd. De Inspectie van het Onderwijs gebruikt deze domeinbeschrijving voor het toekomstige peilingsonderzoek.
Om een beeld te krijgen van de kennis, vaardigheden en houdingen van leerlingen aan het eind van het basisonderwijs voert de Inspectie van het Onderwijs periodiek onderzoek uit. Dat gebeurt op basis van een domeinbeschrijving. Daarin is opgenomen wat de wettelijke eisen zijn voor de inhoud van het specifieke domein en wat bekend is over de stand van zaken van het domein. Een volgend onderzoek naar rekenen-wiskunde staat gepland voor 2023. Daarin zullen het onderwijsaanbod en de leerresultaten rekenen-wiskunde in kaart worden gebracht van groep 8-leerlingen van het reguliere basisonderwijs (bo), schoolverlaters van het speciaal basisonderwijs (sbo), en – voor het eerst – van schoolverlaters van het speciaal onderwijs (so). Deze domeinbeschrijving vormt de basis voor het geplande peilingsonderzoek.