In de media
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Lees meer over de start van de vakvernieuwingscommissie en de uitdagingen waar zij voor staan in het artikel uit LO magazine.
In dit artikel kijken Koen Dogterom en Han Noordink naar de benaderingswijze van het vak.
In de ICC-gids 2024 wat je als leraar van kunt verwachten van de nieuwe kerndoelen.
Na negentien jaar krijgen Nederlandse scholen nieuwe kerndoelen.
In november zijn de conceptkerndoelen van bewegen en sport gepubliceerd. Kerndoelenteam bewegen en sport vertelt.
In deze Q&A beantwoordt Johan van Driel, programmamanager leerlijnen, drie belangrijke vragen over de ontwikkeling van leerlijnen bij de geactualiseerde kerndoelen.
Achter de schermen werken het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) en SLO samen aan een systematische aanpak voor het periodiek onderhouden van het curriculum.
Esther Faasen won in 2023, vlak na haar afstuderen, de Nationale Onderwijstalentprijs voor het voortgezet onderwijs. Al sinds de kleuterklas wilde zij zelf voor de klas staan.
Je staat er misschien niet dagelijks bij stil, maar SLO doet volop onderzoek. Deze onderzoeken leveren waardevolle inzichten op over curriculumontwikkeling. Je kunt wel stellen dat onderzoek een belangrijke basis vormt voor alles wat we doen.
Met de oplevering van 61 conceptexamenprogramma’s is de eerste stap in de actualisatie van het bovenbouwcurriculum gezet. Leraren wiskunde, Nederlands, Friese taal en cultuur, moderne vreemde talen, klassieke talen en maatschappijleer kunnen in hun klas al nieuwe onderdelen uitproberen.