Zoeken
verfijn de resultaten
Voorbeelden voor het gebruik van de leerdoelenkaart Kunst en Cultuur binnen project 10-14
Werk je in het vmbo bb/kb of in het praktijkonderwijs? En wil je je leerlingen begeleiden bij het (beter) leren omgaan met geld? Dan kunnen de themakaarten je daarbij helpen.
Een lesvoorbeeld over online communiceren in het Spaans voor het vmbo, gebaseerd op het ERK.
De leerlingen hebben kennis gemaakt met begrippen, zoals warmte, temperatuur, dichtheid en convectie en moeten deze nu toepassen op convectie in vloeistoffen en gassen.
Leerlingen schrijven een spannend verhaal nadat ze met elkaar verhalen hebben geanalyseerd op elementen die spanning aanbrengen.
Leerlingen werken aan profielmodule 4: Groene vormgeving en verkoop. Centraal staat het maken van boeketten.
In deze les formuleren leerlingen en leraar succescriteria door te kijken naar authentiek werk, een bouwtekening van internet.
Hoe is er aan de leerdoelenkaarten 10-14 gewerkt en hoe overeenkomsten en verschillen tot stand gekomen zijn, leggen we hier uit.
In dit lesvoorbeeld gebruikt de leraar hexogonen om na behandeling van de opstand van de Nederlanden tegen Spanje zichtbaar te maken welke verbanden leerlingen kunnen leggen.