Zoeken
verfijn de resultaten
Op donderdag 17 november 2022 organiseren we de slotconferentie ‘Na PISA de Lente’ waarin de bouwstenen van goed leesonderwijs op de middelbare school centraal staan en de belangrijkste inzichten en opbrengsten uit het project worden gedeeld.
Op 23 maart 2023 organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo een webinar.
Het schoolexamen goed vormgeven, je visie en ambities zichtbaar maken in je PTA en deze keuzes gezamenlijk maken. Daar werk je als vaksectie elk jaar weer aan. Misschien gebruiken jullie als vaksectie wel de handreikingen voor het schoolexamen van SLO. Goed nieuws: we hebben de handreikingen aangevuld met een PTA-gespreksleidraad, per vak uitgewerkt.
In 2007 werd een nieuw examenprogramma geschiedenis ingevoerd, maar het centraal examen had nog steeds betrekking op twee thema’s. Aan deze situatie kwam in 2015 een einde toen het centraal examen voor het eerst betrekking had op oriëntatiekennis van de tien tijdvakken, zoals bedoeld in het examenprogramma van 2007. In 2013 kreeg SLO van het ministerie van OCW opdracht in de periode 2013 - 2015 na te gaan op welke wijze docenten vorm geven aan het examenprogramma geschiedenis. Dit onderzoek is het derde in een reeks van vijf onderzoeken naar ervaringen van docenten en leerlingen met het nieuwe centraal examen voor havo en vwo.