Zoeken
verfijn de resultaten
Dit protocol is bedoeld als hulp bij het ontwikkelen van rekenbeleid en het geven van goed rekenonderwijs.
Dit protocol is bedoeld als hulp bij het ontwikkelen van rekenbeleid en het geven van goed rekenonderwijs.
In gesprek met Nora Steenbergen-Penterman en Annette van der Laan over maatwerk in (voortgezet) speciaal onderwijs en passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen.
In de e-zine ‘Formatief evalueren bij taal in vmbo-bb/kb’ maak je kennis met de principes van formatieve evaluatie en lees je hoe formatief evalueren in verband gebracht kan worden met de vmbo taalleerroutes en lessuggesties van Passende perspectieven.
“Als leraar ga je er vaak vanuit dat kinderen een hoop weten en kennen, maar is dat ook zo?” begint Willeke Rol, ECHA-specialist hoogbegaafd, eigenaar Bright Kids en projectbegeleider meer-en hoogbegaafdheid op OBS Het Atelier, “Het signaleren van een kleuter met een voorsprong of achterstand wordt pas echt duidelijk met deze intakevragenlijst.” De vragenlijst is ontwikkeld door SLO, en geanalyseerd en constant verbeterd met behulp van experts, zoals Willeke. “Het is belangrijk dat kinderen gezien worden.”