Zoeken
verfijn de resultaten
In het project Digitalisering curriculum staat de digitale weergave van de doelen van het Nederlandse curriculum voor primair onderwijs en voortgezet onderwijs centraal, in een doorlopende leerlijn. Het gaat hierbij zowel om de database met doelen, als de bijbehorende website: Leerplan in Beeld. Naast de wettelijke doelen staan er ook richtinggevende uitwerkingen zoals tussendoelen en leerdoelkaarten op de website en in de database.
In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs in het basisonderwijs aan de orde.
Dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertaalt inzichten uit wetenschappelijk onderzoek naar de dagelijkse lespraktijk.
Je leerlingen zo goed mogelijk voorbereiden op de volgende stappen in het onderwijs, dat is waar je als leraar je best voor doet. Maar door het onderwijs op afstand kan het lastig zijn om het volledige onderwijsprogramma te verzorgen. Daarom hebben de PO-Raad, OCW, SLO en educatieve uitgevers in afstemming gewerkt aan verschillende handvatten om hierin keuzes te maken.
Tijdschrift Taal voedt de dialoog over taalinhouden, taaldidactiek, doelen en organisatie van leren. De onafhankelijke redactie bestaat uit medewerkers en vertegenwoordigers van SLO, LOPON2 en EDventure.
Leerlingen hebben uiteenlopende interesses. Hierbij aansluiten is goed voor hun motivatie. Ze voelen zich meer betrokken en verantwoordelijk voor hun leerproces. Dit vraagt om een breed onderwijsaanbod op school, waaruit leerlingen kunnen kiezen. Daar ligt een belangrijke taak voor de school. Wat ga je doen en wat ga je laten? In deze special laten scholen in po en vo zien welke afwegingen ze maken in hun curriculum.