Zoeken
verfijn de resultaten
ruim zestig verschillende werkvormen die jouw lessen dynamischer en efficiënter maken
In dit naslagwerk lees je over en vind je praktijkvoorbeelden van leerlijnen, differentiatie, dyslexie, excellentie en nieuwe media didactiek.
Het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader biedt een gemeenschappelijke basis voor oa de uitwerking van lesprogramma’s, leerplanrichtlijnen, ...
Je leest hier meer over welke toepassingen beschikbaar zijn voor het vreemdetalenonderwijs. Hoe nieuwe media taalleerprocessen optimaliseren.
Wat is het verband tussen verantwoord doeltaalgebruik van de docent en prestaties/motivatie van leerlingen en hoe maak je doeltaalgebruik je eigen.
Rick de Graaff vergeleek de taalvaardigheid Engels van leerlingen in groep 8 van basisscholen die Engels aanbieden vanaf groep 1 (vvto) met scholen die Engels regulier aanbieden vanaf groep 7.
Verzameling van 60 prikkelende taalactiviteiten van 5 tot 15 minuten die kunnen worden ingezet om de groep snel op te frissen.
Het schoolexamen goed vormgeven, je visie en ambities zichtbaar maken in je PTA en deze keuzes gezamenlijk maken. Daar werk je elk jaar weer aan.
Het Europees Referentiekader voor de Talen is officieel volwassen: in 2019 bestaat het 18 jaar. Het ERK, een raamwerk van niveauomschrijvingen, heeft inmiddels een vaste plek in het talenonderwijs. Niet alleen in Nederland maar in heel Europa. Onlangs lanceerde de Raad van Europa een geactualiseerde versie, waarbij de nadruk ligt op taal als communicatiemiddel. Docenten Frans Jouke Brouwer en Katelijne Leijten-Roos vertellen over hun jarenlange ervaring met het ERK en hun kennismaking met de nieuwe versie.