Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Dit is een uitgave in het kader van het TAL-project (TAL = Tussendoelen annex Leerlijnen).
Dit rapport laat de bijdrage van wiskunde aan de economie zien en kijkt naar de toekomst.
Volgens de auteur zal het onderwijs zich moeten concentreren op reken-wiskundige kennis die complementair is aan wat deze apparaten doen.
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.
Dit proefschrift gaat over ontwerp, uitvoering en evaluatie van taalgericht reken-wiskundeonderwijs voor leerlingen met uiteenlopende taalachtergrond.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?
Het doel van dit promotieonderzoek was inzicht te krijgen in het leeraanbod en de leerondersteuning die Nederlandse reken-wiskundemethodes bieden.
ruim zestig verschillende werkvormen die jouw lessen dynamischer en efficiënter maken
Hoe kies, beoordeel of maak je digitaal leermateriaal waar leerlingen daadwerkelijk van leren? En hoe herken je het uit het almaar groeiende aanbod?