Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leerlingen gaan met elkaar na wat de succescriteria zijn om tot een uitslag van een ruimtefiguur te komen. Vervolgens maken zij zelf een uitslag van een ruimtefiguur.
In dit lesvoorbeeld staat het demonstreren volgens de PEOE-didactiek centraal: Predict-Explain, Observe-Explain, waarbij de leeractiviteiten formatief zijn vormgegeven.
Leerlingen krijgen botten (afgedrukt op papier) van een paleontologisch dier en moeten die op een logische wijze in elkaar passen.
De leerlingen onderzoeken aan de hand van voorbeelden uit de eigen omgeving welke marktvormen er zijn en hoe deze verschillende marktvormen kunnen worden toegepast op diensten.
Reactiekinetiek en chemisch evenwicht zijn twee belangrijke en moeilijke onderwerpen in het vwo scheikunde programma. Door deze begrippen op formatieve wijze (dat wil zeggen de begrippen te verhelderen met leerlingen, activiteiten aan te bieden die laten zien in hoeverre leerlingen de begrippen begrijpen en misconcepties hebben en een vervolgactie aan dat begrip en misconceptie te koppelen) te introduceren en leerlingen mee aan het werk te zetten, wordt de kans op een beter begrip van deze lastige onderwerpen groter.
Leerlingen tekenen lucht in een erlenmeyer en gaan vervolgens in discussie over deeltjesmodellen.
Leerlingen schrijven een zakelijke e-mail aan de organisatie van On Stage, een beroepenmarkt
Leerlingen maken zelf vragen bij een verzameling van teksten rondom een thema.