Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 70
In deze handleiding wordt beschreven wat schrijven in de onderbouw (groep 1-2-3) inhoudt en worden de principes van peer response en genrekennis toegelicht. Ook de lessenserie zelf is opgenomen in deze handleiding, omdat kinderen in groep 1-2-3 nog niet zelfstandig met het materiaal kunnen werken. De werkbladen die bij de lessen horen, vind je apart van de handleiding op de website.
9 april 2024
In de lessenreeksen Leren schrijven met peer response leren leerlingen verschillenden soorten teksten schrijven. Kenmerkend hierbij is dat de leerlingen elkaar helpen bij het schrijven door elkaars teksten te bespreken (peer response) en dat zij instructie krijgen in eigenschappen van verschillende soorten teksten (genrekennis). Deze publicatie geeft niet alleen achtergrondinformatie bij peer response en genrekennis, maar is ook de handleiding voor de docent bij de lessenreeksen.
7 juli 2020
International solidarity, tolerance and unity are key values for UNESCO schools. To strengthen and assure the added value of the UNESCO programmein the school, SLO and the European Platform have developed a system of quality assurance.This framework is intended to fulfil anumber of functions:• Quality assurance: to offer a guideline for (self)evaluation of the way in which the UNESCO vision is implemented in the school.• Curriculum development: to make visible the core elements of the UNESCO programme and how these can be embedded in the school curriculum and -policy.• Monitoring: to use self-evaluation to monitor progress of the development process.• Peer exchange: to offer a shared frame of reference for exchanging experiences, practices and materials with other UNESCO schools in the UNESCO schools network.
3 augustus 2011