Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wil jij weten wat de actualisatie van de kerndoelen voor jou als leermiddelenmaker gaat betekenen? Meld je dan aan voor de SLO-dag.
Hoe voer je in je lessen gesprekken die de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren? Hoe verbind je die gesprekken betekenisvol aan lezen, schrijven, taalbeschouwing en burgerschap? Hoe zet je daarbij rijke teksten in en benut je de kracht van meertaligheid? De voorbeeldmatige lessenseries ‘Wat een talent’ voor het po en ‘Zeg het met gebaren’ voor het vo laten dat zien.
De handreiking Primaire bronnen bij geschiedenis baseert zich op de principes van taalgericht vakonderwijs en biedt handvatten om expliciet aandacht te besteden aan de lees-, schrijf- en mondelinge taalvaardigheid van leerlingen. De drie bijbehorende lessenseries zijn voorbeeldmatig en kant-en-klaar te gebruiken.
Op 25 en 26 januari vond de nationale eindronde van de European Olympiad of Experimental Science (EOES) plaats aan HAN University of Applied Sciences in Nijmegen.
Voor de ontwikkelaars van het nieuwe curriculum voor de bovenbouw van het vo is een tijdsbegrenzing per vak nodig om overladenheid te voorkomen.
Werken vanuit hoge verwachtingen bij rekenen en wiskunde
SLO geeft je in zes uitgaves handvatten om de aanbevelingen uit de leidraad van de NRO toe te passen op je reken- en wiskundeonderwijs. Zo zorg je voor uitdagende reken- en wiskundelessen voor elke leerling. De eerste twee uitgaves zijn nu gepubliceerd.
Om scholen te ondersteunen bij het versterken van de basisvaardigheden taal-Nederlands publiceert SLO een factsheet, stappenplan en adviezen.
Op maandag 27 maart van 16:00 tot 17:00 uur organiseren we weer een online bijeenkomst van de klankbordgroep basisvaardigheden!
Scholen voor primair en voortgezet onderwijs kunnen naar verwachting in maart 2023 opnieuw subsidie aanvragen om de basisvaardigheden van hun leerlingen te verbeteren. Het gaat om rekenen, Nederlandse, burgerschap en digitale vaardigheden.