Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Beide teams die voor Nederland uitkwamen voor de European Olympiad of Experimental Science (EOES) behaalden een zilveren medaille.
SLO heeft een verkenning uitgevoerd naar de ERK-niveaus van de moderne vreemde talen.
Mitchell Rikken (18 jaar, 5 vwo) uit Arnhem van het Lyceum Elst is de winnaar van de 43e Nationale Scheikundeolympiade (NSO). De NSO werd gehouden van 27 mei t/m 3 juni bij Dow in Terneuzen. Niels Manning (19 jaar, 6 vwo) van het Ubbo Emmius, locatie Stationslaan in Stadskanaal behaalde de tweede prijs. Derron van Os (16 jaar, 6 vwo) van het Johan de Witt-gymnasium in Dordrecht werd derde, Joran de Ridder (16 jaar, 6 vwo) van het Porta Mosana College in Maastricht werd vierde en de vijfde plaats ging naar Gijs van Helsdingen (18 jaar, 6 vwo) van het Pax Christi College in Druten. Aan de NSO-voorrondes deden zo’n 2500 scholieren mee. Aan de finale hebben 19 leerlingen deelgenomen; 13 uit 6 vwo en 6 uit 5 vwo.
Verff Verhoeff (17 jaar, 6V) uit Vlaardingen van het Lentiz Groen van Prinstererlyceum in Vlaardingen is de winnaar van de 44e Nationale Scheikundeolympiade (NSO). De NSO werd gehouden van 7 t/m 14 juni aan de Universiteit Leiden. Mitchell Rikken (19 jaar, 6V) van het Lyceum Elst behaalde de tweede prijs. Kjeld Zwitserloot (16 jaar, 4V) van het Gymnasium Beekvliet in Sint-Michielsgestel en Jesse van der Waal (17 jaar, 5V) van het Stanislascollege Westplantsoen in Delft eindigden met exact hetzelfde aantal punten op een gedeelde derde plek. De vijfde prijs ging naar Guus Bukkems (17 jaar, 6V) van het Carolus Borromeus College in Helmond. Aan de NSO-voorrondes deden zo’n 3000 scholieren mee. Aan de finale hebben 20 leerlingen deelgenomen; vijftien uit 6 vwo, vier uit 5 vwo en één uit 4 vwo.
Al meer dan 65.000 leraren, docenten en schoolleiders bezochten de SLO website leerplaninbeeld.slo.nl die inzicht geeft in wat moet én wat mag op het vlak van het curriculum in het po en vo. En dat is juist in deze meimaand wanneer op scholen weer volop naar nieuwe onderwijsmethoden wordt gekeken natuurlijk extra actueel! We spraken Frederik Oorschot, Leerplanontwikkelaar bij SLO en medeontwikkelaar van deze praktische tool over deze website die scholen helpt doelgericht keuzes te maken in het curriculum. Over hoe het gebruik van deze website niet alleen voor leraren minder werkdruk kan opleveren, maar ook hoe dit leerlingen helpt de doorlopende leerlijnen te zien.
Volgende week valt de nieuwe SLO context op de mat. Dit keer volledig in het thema van curriculumontwikkeling op school.
Om het schoolbeleid en onderwijsaanbod aan te laten sluiten bij de verduidelijkte burgerschapsopdracht, zijn producten ontwikkeld om doelgericht en in samenhang te werken aan burgerschap.
Sinds 15 december ligt er een nieuw regeerakkoord. Een akkoord waarin veel extra geld naar onderwijs gaat.
ResearchNed voerde onderzoek uit in opdracht van het ministerie van OCW en SLO, in samenwerking met de MBO Raad, Vereniging Hogescholen en VSNU.
In het kader van het project Na Pisa de Lente (2020-2022), een initiatief van de Werkgroep Onderzoek en Didactiek Nederlands (WODN) van de vereniging Levende Talen Nederlands, in samenwerking met SLO, zijn onderstaande kennisclips ontwikkeld. Het project is gefinancierd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.