Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In het rapport van de vervolgcommissie maatschappijwetenschappen (de tweede commissie onder leiding van Schnabel, Schnabel & Meijs, 2009) wordt het belang aan de orde gesteld van het gebruik van maatschappelijke en actuele vraagstukken.
De eindtermen beschreven in het examenprogramma worden getoetst in het centraal examen en het schoolexamen.
Samenhang in het curriculum kent verschillende verschijningsvormen. Die vormen van samenhang manifesteren zich op het schoolniveau, maar ze kunnen gestimuleerd (of belemmerd) worden door landelijke kaders.
In het concept examenprogramma Technologie ligt het accent op de brede toepassing van technologie in de wereld om ons heen. De kern van een praktijkgericht programma is dat leerlingen aan de slag gaan met praktische en realistische opdrachten voor externe opdrachtgevers. Dit kan binnen en buiten school. Het doel daarvan is de beroepsoriëntatie op hbo-niveau te stimuleren en de aansluiting naar het vervolgonderwijs te verbeteren.
Bij het concept-schoolexamenvak Praktijkroute havo-Educatie (120 studielasturen) krijgen havisten de gelegenheid om zich te oriënteren op het brede werkveld onderwijs en educatie.
In de kern gaat het bij praktijkgerichte programma’s voor het havo om brede interdisciplinaire vakken (pgp-M en pgp-T) om leerlingen voor te bereiden op keuze en overstap naar het vervolgonderwijs.
In de kern gaat het bij praktijkgerichte programma’s voor het havo om brede interdisciplinaire vakken om leerlingen voor te bereiden op keuze en overstap naar het vervolgonderwijs. Bij het concept-schoolexamenvak Praktijkroute havo-Educatie (120 studielasturen) krijgen havisten de gelegenheid om zich te oriënteren op het beroep van leraar en het werkveld educatie.