Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Petra gooit meteen een driepunter - Over formatief evalueren bij het
stoepranden.
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.
Met deze werkvorm inclusief invulbaar werkblad geef je met collega’s antwoord op de vraag: hoe zet jij als docent de leerlingen in actie in de vijf fasen van formatief evalueren? En waaruit bestaat de interactie tussen docent en leerlingen in deze FE-fasen en het hele FE-proces? Samen formuleren jullie concreet antwoord op hoe je het proces van co-regulatie vormgeeft in de klas.
Nuborgh College Lambert Franckens kiest voor grondige aanpak formatief evalueren.
Formatief evalueren zorgt er op het Zone College voor dat het team leraren écht in het oog hebben. En dat niet de leraren maar de leerlingen actief zijn en leren op basis van (begeleide) keuzes en inzichten. De aanpak van Zone College biedt veel inspiratie.