Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In de conceptkerndoelen Nederlands is hernieuwde belangstelling voor verhaaltechnieken in verhalen.
Curriculumexpert Nataša Grgurina en docent Marloes Nieuweboer vertellen waarom het zo belangrijk is dat leerlingen digitaal geletterd worden.
Leerlingen hebben uiteenlopende interesses. Hierbij aansluiten is goed voor hun motivatie. Ze voelen zich meer betrokken en verantwoordelijk voor hun leerproces. Dit vraagt om een breed onderwijsaanbod op school, waaruit leerlingen kunnen kiezen. Daar ligt een belangrijke taak voor de school. Wat ga je doen en wat ga je laten? In deze special laten scholen in po en vo zien welke afwegingen ze maken in hun curriculum.
Achter de schermen werken het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) en SLO samen aan een systematische aanpak voor het periodiek onderhouden van het curriculum.
Met artikelen over o.a. rijk leesonderwijs, nieuwe kerndoelen voor (v)so en samen schrijven is samen leren.
Met artikelen over o.a. nieuwe kerndoelen (v)so, de handreiking schooladvisering en de nieuwe leerweg vmbo.
In deze Q&A beantwoordt Johan van Driel, programmamanager leerlijnen, drie belangrijke vragen over de ontwikkeling van leerlijnen bij de geactualiseerde kerndoelen.
In de ICC-gids 2024 wat je als leraar van kunt verwachten van de nieuwe kerndoelen.