Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De afgelopen tijd heeft SLO in samenwerking met Sprong Vooruit hard gewerkt aan de actualisatie van de conceptkerndoelen voor Nederlandse Gebarentaal.
Hoe geef je als schoolteam vorm aan een doordacht curriculum vanuit actuele kerndoelen, examenprogramma’s en leerlijnen?
Hoe geef je als schoolteam vorm aan een doordacht curriculum op basis van actuele kerndoelen, examenprogramma’s en leerlijnen?
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
De opgeleverde voorstellen zijn concepten. Resultaat van ruim 1 jaar ontwikkeling door leraren, vakexperts, curriculumexperts en advieskring.
In dit nieuwsbericht lees je de reactie van SLO op De Staat van het Onderwijs 2024
Een aanpak van cyclisch curriculumonderhoud werkt alleen als we goed zicht hebben op wat er in de klas écht gebeurt. Hoe zorgen we daarvoor?
Op weg naar een actueel bovenbouwcurriculum: conceptexamenprogramma’s vmbo, havo en vwo gepubliceerd
We hebben 61 conceptexamenprogramma’s + bijbehorende toelichtingsdocumentengepubliceerd: belangrijke eerste stap op weg naar een actueel curriculum.
Hoe geef je vaardigheden een plek in het landelijke curriculum? Een nieuwe categorisering in soorten vaardigheden met vijf hoofdcategorieën.
Sinds 16 juni is het Kwaliteitskader Taal voor Leermiddelen beschikbaar voor scholen en educatieve uitgevers.