Zoeken
verfijn de resultaten
Magazine met artikelen over onder andere meertaligheid, het programma Basisvaardigheden, pionieren rond nieuwe resultaatafspraken in voor- en vroegschoolse educatie en digitale geletterdheid in het curriculum.
Magazine met artikelen over onder andere leesonderwijs op school, het programma Basisvaardigheden, praktijkgericht programma als onderdeel van de nieuwe leerweg in het vmbo en formatief evalueren.
Vanaf augustus 2022 gebruikt het onderwijs geen toetsen meer om de ontwikkeling van kleuters op het gebied van taal en rekenen te volgen. Dat betekent dat gemeenten, kinderopvang en scholen ook geen toetsgegevens meer kunnen gebruiken om de resultaatafspraken van voor- en vroegschoolse educatie (vve) te monitoren. In de gemeente Enschede ging een brede groep experts daarom op zoek naar een andere manier om de ontwikkeling van peuters en kleuters te volgen.
Artikel uit SLO Context PO april 2022
Onderwijsprofessionals in heel Europa werken aan curriculumontwikkeling en willen goede keuzes maken die passen bij hun onderwijs. In het Europese netwerk CIDREE kunnen zij kennis en ervaring uitwisselen. We kunnen veel van elkaar leren ook al pakt ieder land het anders aan, menen SLO’ers Jindra Divis (directeur) en Marc van Zanten (curriculumontwikkelaar rekenen-wiskunde) die er namens Nederland deel van uitmaken.
Artikel uit SLO Context april 2022