Zoeken
verfijn de resultaten
In dit boek worden twaalf leerlijnen uitgewerkt met (kern)activiteiten, tussendoelen en leerhulp.
Ter versterking van het vak Chinees vindt je hier een voorstel voor een leidraad voor een curriculum van het domein cultuur.
Taal 100 bevat materiaal met het oog op de taalstimulering van kinderen, waarbij de nadruk ligt op de vaardigheden van de leerkracht.
Een handboek voor taaldidactiek over de taalontwikkeling van alle kinderen vanaf peuterleeftijd tot en met eerste graad van het secundair onderwijs.
Dit boek beschrijft de verkaveling van de taalverwerving op scholen en geeft handvatten hoe met deze verkaveling om te gaan.
Hoe leren kinderen in het basisonderwijs teksten schrijven? Hoe goed moeten ze daarin worden? En hoe kunnen leerkrachten hen daarbij ondersteunen?
Taal leren op eigen kracht is gericht op inpassing van de werkwijze van taalvorming in het taalonderwijs op de basisschool
In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs in het basisonderwijs aan de orde.
In 2018 werd het vak management en organisatie (M&O) in havo 4 en vwo 4 vervangen door het vak bedrijfseconomie. Leerlingen van havo 5 en vwo 6 hebben dit jaar voor het eerst het centrale examen bedrijfseconomie gemaakt. Hoe bevalt het nieuwe vak en wat zijn eventuele knelpunten? Docenten Saskia Troost, Judith Simpelaar en Marjolein van Heezik-Davits in gesprek met oud-SLO'er Marc den Elzen over hun ervaringen.
Artikel uit TEO 2021, nummer 4