Zoeken
verfijn de resultaten
We zorgen ervoor dat het landelijk curriculum actueel is en blijft. Die aanpak krijgt steeds verder vorm en noemen we periodiek curriculumonderhoud.
Ontwikkeling van een formatief beoordelingsinstrument om de behoefte van studenten aan corrigerende acties in de natuurkunde te bepalen: het functionele begripsniveau van studenten identificeren. In het natuurkundeonderwijs geven de meeste leraren hun leerlingen feedback op hun probleemoplossingen door middel van cijfers op schriftelijke toetsen. Het geven van dit type feedback na een summatieve toets komt niet tegemoet aan de behoefte van veel leerlingen om hun probleemoplossing te verbeteren. In dit artikel beschrijven we de ontwikkeling van een formatief beoordelingsinstrument waarmee docenten zinvolle, actiegerichte feedback kunnen geven op de prestaties van leerlingen op schriftelijke toetsen.
Lees hier het artikel uit vakblad NVOX waarin de nieuwe conceptexamenprogramma’s van deze vakken centraal staan.
In dit artikel lees je hoe mvt-docenten aankijken tegen de verwachtingen die er naar hun zijn met betrekking tot de actualisering kerndoelen.
In het artikel van DNMOnline lees je waarom het voor scholen nu al interessant is om aan de slag te gaan met de conceptexamenprogramma's.