Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Werken vanuit hoge verwachtingen bij rekenen en wiskunde
SLO geeft je in zes uitgaves handvatten om de aanbevelingen uit de leidraad van de NRO toe te passen op je reken- en wiskundeonderwijs. Zo zorg je voor uitdagende reken- en wiskundelessen voor elke leerling. De eerste twee uitgaves zijn nu gepubliceerd.
De jaarlijkse bèta-olympiades bieden havo- en vwo-leerlingen met interesse in de exacte vakken een unieke kans om zich te meten met leeftijdsgenoten en zichzelf uit te dagen.
Op 30 mei 2024 is het advies implementatie kerndoelen van SLO aangeboden aan OCW. Lees hier de kern van het advies.
16 april waren we bij elkaar met de leraren wiskunde en de schoolleiders van de negen vmbo-scholen. Tijdens deze bijeenkomst maakten we de balans op.
Een aanpak van cyclisch curriculumonderhoud werkt alleen als we goed zicht hebben op wat er in de klas écht gebeurt. Hoe zorgen we daarvoor?
SLO en de Universiteit van Amsterdam hebben onlangs de samenwerking bezegeld met het ondertekenen van de leerstoelovereenkomst.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Op 25 maart hebben we de definitieve examenprogramma’s van 13 praktijkgerichte programma's voor het vmbo (gl en tl) overhandigd aan Mariëlle Paul.
Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs dat hen helpt in hun ontwikkeling. Ook als je zeer moeilijk leert of een meervoudige beperking hebt.