Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Schoolleiders spelen een cruciale rol in curriculumontwikkeling. Op 26 mei in Utrecht organiseert AVS, in samenwerking met SLO, een bijeenkomst om schoolleiders te ondersteunen bij het vertalen van geactualiseerde kerndoelen naar passend onderwijs.
De 16-jarige Ruben Winter van het Stedelijk Gymnasium Leiden heeft de 35e editie van de grootste biologiewedstrijd van Nederland gewonnen.
Kjeld Zwitserloot uit Rosmalen van het Gymnasium Beekvliet in Sint-Michielsgestel is de winnaar van de 46e Nationale Scheikundeolympiade (NSO).
Voor de ontwikkelaars van het nieuwe curriculum voor de bovenbouw van het vo is een tijdsbegrenzing per vak nodig om overladenheid te voorkomen.
Een aanpak van cyclisch curriculumonderhoud werkt alleen als we goed zicht hebben op wat er in de klas écht gebeurt. Hoe zorgen we daarvoor?
Ontdek welke scholen komend schooljaar starten met het beproeven van de conceptexamenprogramma’s van avo-vakken in bovenbouw vmbo, havo vwo.
Na de benaderingswijze met invalshoeken is er een nieuw fenomeen in het examenprogramma maatschappijwetenschappen, dat van de paradigma’s. ‘Een paradigma bevat bepaalde theorie-opvattingen en voorschriften van methodologische aard en daarmee ook wat er wordt bestudeerd, wat de onderzoeksvragen zijn en volgens welke regels de antwoorden moeten worden geïnterpreteerd.' Docenten en vakdidactici breken zich het hoofd over hoe leerlingen greep te laten krijgen op deze tradities van sociale wetenschapsbeoefening.