Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.
Hier vind je lesvoorbeelden hoe je als docent computers, laptops en iPad's in de les kunt gebruiken om het bewegen voor de leerlingen te visualiseren.
SLO heeft samen met een school uit het voortgezet onderwijs, OSG Northgo uit Noordwijk, een aantal mogelijkheden voor het gebruik van digitale middelen tijdens bewegingsonderwijs ontworpen. Het gaat om ringzwaaien, een handbalachtig doelspel 3-2, volleybaloefeningen en volleybal 4-4.
SLO heeft samen met een school in het voortgezet onderwijs vier digigymlessen ontworpen en op video gezet.
Hier vind je 'good practices' van scholen rond sportoriëntatie en -keuze (SOK). Via keuzeprogramma's kunnen leerlingen zich breed en diepgaand oriënteren.
Het nieuwe examenprogramma voor maatschappijwetenschappen is in augustus 2017 ingevoerd.
In onze sterk globaliserende wereld is het kunnen leggen van relaties tussen verschillende culturen, in termen van begrip, acceptatie en waardering een onmisbare competentie.
SLO voert met regelmaat een trendanalyse uit per vakgebied met als resultaat een publicatie met daarin de stand van zaken en de ontwikkelingen per vakgebied.
ICT is niet meer weg te denken uit het moderne vreemde talenonderwijs. Het ondersteunt zowel het primair proces als het organisatorische proces.
Hier lees je wat formatief evalueren (niet) is. Hoe je het in het MVT-onderwijs vormgeeft. Waarom het een krachtig middel is om de kwaliteit van je MVT-onderwijs te versterken.