Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Graag nodig ik je uit om deel te nemen aan de inspiratiessessie ‘Curriculumontwerp in de lerarenopleiding’ op woensdag 20 november van 15.00 -18.45 uur bij SLO in Amersfoort.
Doel van de sessie
Uitwisselen van kennis, ervaringen en gedachten over curriculumontwikkeling in de lerarenopleidingen.
Op dit moment staat de inhoud van het programma van deze dag nog niet vast, maar zoals altijd willen we ook ruimte bieden voor uitwisseling van ervaringen (‘halen & brengen’) en discussies over andere thema’s die op dat moment spelen in de voor- en vroegschoolse educatie. Ook staan we stil bij recente beleidsontwikkelingen in de voor- en vroegschoolse educatie en (inter)nationale onderzoeksrapporten Jonge Kind.
LNT Netwerkdag | De focus op schrijven!
De focus moet liggen op lezen en schrijven, zegt de politiek. Met inzetten op beter leesonderwijs zijn veel scholen al bezig, maar het schrijfonderwijs krijgt minder aandacht.
Op vrijdag 21 maart 2024 organiseert SLO een netwerkdag voor begeleiders van digitale geletterdheid in het primair onderwijs. Momenteel zijn wij drukdoende om voor het programma de laatste puntjes op de ‘i’ te zetten. We zullen in ieder geval ingaan op digitale geletterdheid én basisvaardigheden.
Op dinsdag 8 april aanstaande organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo weer een webinar van 15.30-17.00 uur.
Een netwerkdag voor iedereen die medewerkers van peuterspeelzalen en kinderdagverblijven (pedagogisch medewerkers/pedagogen) en leraren van groep 1 en 2, onderbouwcoördinatoren/ intern begeleiders uit het basisonderwijs begeleidt.
Vrijdag 19 september organiseert SLO weer een netwerkdag digitale geletterdheid voor begeleiders. Dit keer is het een gezamenlijke netwerkdag voor begeleiders en andere onderwijsprofessionals uit het primair onderwijs én het voortgezet onderwijs.
Veel scholen worstelen met de invulling van hun burgerschapsonderwijs op school. Inzetten op rijk en betekenisvol taalonderwijs (met boeken!) biedt echter volop kansen. Maar hoe doe je dat? Hoe geef je vanuit de geactualiseerde kerndoelen Nederlands je taalonderwijs zo vorm dat je meteen inzet op de burgerschapsontwikkeling van je leerlingen?
Wil je als schoolleider of teacher leader in het vo werk maken van curriculumontwikkeling? Meld je dan aan voor de masterclass!
Beeldaspecten zijn de zichtbare kenmerken die aan beelden te onderscheiden zijn (vorm, kleur, ruimte, textuur en compositie). Kennis over beeldende aspecten geven zowel de maker, als de beschouwer meer houvast bij het omgaan met beelden. Bij tekenen heb je bijvoorbeeld te maken met de vraag: hoe kun je op het platte vlak deze vaas ruimtelijk weergeven? Bij het kijken naar een schilderij kun je getroffen worden door de wijze waarop de schilder de vaas geschilderd heeft.