Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De vragen verschillen in complexiteit, en passen daardoor bij verschillende leerjaren en niveaus. oorzaak en gevolg
Hoe kan het leren worden bevorderd? behoud, transport en kringloop van energie en materie
Je hoort en leest op school veel nieuwe woorden. Als je ze wilt onthouden, moet je daar iets voor doen.
In een speelse context ontdekken leerlingen in groep 1-2 de structuur van taal (tekst, zin, woord, klank)
ontdekken en het alfabetisch principe.
In groep 3/4 leren en automatiseren leerlingen de elementaire leeshandeling, waardoor ze klankzuivere woorden vlot en accuraat leren decoderen. Ze leren lettercombinaties en klankcombinaties in niet-klankzuivere woorden herkennen.
De techniek van lezen in groep 5/6 is vooral gericht op automatiseren van het leesproces; het gaat om fluency. Leerlingen leren vlot, makkelijk en accuraat teksten lezen. Daarvoor leren ze gebruik te maken van de betekenis van een woord en van de context van een woord.