Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Media, Vormgeving en ICT. Inclusief links naar relevante documentatie en sites.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Horeca, Bakkerij en Recreatie. Inclusief links naar relevante documentatie en sites.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Produceren, Installeren en Energie. Inclusief links naar relevante documentatie en sites.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Mobiliteit en Transport. Inclusief links naar relevante documentatie en sites.
Korte video’s van een aantal inspirerende schoolvoorbeelden zijn hier te bekijken.
Op deze pagina vind je adviezen en materialen om burgerschap te versterken, met aandacht voor didactiek, samenhang, toetsing en organisatie.
Momenteel wordt de toekomst van het Referentiekader onderzocht. Aanleiding hiervoor is een evaluatie uit 2022, waarin werd geconcludeerd dat het kader onvoldoende aansluit op de onderwijspraktijk, hiaten kent en tot verkaveling van het onderwijsaanbod leidt. SLO werkt in opdracht van OCW aan scenario’s voor vernieuwing, waarbij de verbinding met geactualiseerde kerndoelen, examenprogramma’s en mbo-eisen centraal staat. Mogelijke uitkomsten variëren maar hebben effect op de structuur, inhoud en niveau-indeling van een toekomstige uitwerking. In het najaar van 2025 volgt besluitvorming over de toekomstige vorm en functie van het Referentiekader, met als doel één duidelijke, samenhangende en ambitieuze opdracht aan scholen voor het taal- en rekenonderwijs.
Op deze pagina's vindt u informatie over de beroepsgerichte programma's en de laatste ontwikkelingen in het vakgebied.
Met een geïntegreerde leerroute vmbo-tl – havo kunnen mogelijk meer leerlingen dan nu een havodiploma behalen. Waar vmbo-tl- en havoscholen ieder voor zich kunnen werken aan verbetering van de onderlinge aansluiting, kunnen ze dat ook doen in een geïntegreerde, zesjarige leerroute waarin de leerlingen na vier jaar een vmbo-tl-diploma behalen en na zes jaar een havodiploma.