Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hoe kunnen leerlingen beter worden in het samen regelen van beweegactiviteiten?
Scholen voor primair en voortgezet onderwijs kunnen naar verwachting in maart 2023 opnieuw subsidie aanvragen om de basisvaardigheden van hun leerlingen te verbeteren. Het gaat om rekenen, Nederlandse, burgerschap en digitale vaardigheden.
SLO zoekt procesregisseurs voor de actualisatie van de kerndoelen van vijf leergebieden.
SLO zoekt leraren en experts voor de expertgroep (v)so, voor de ontwikkeling van functionele kerndoelen voor het (v)so.
Volgende week valt de nieuwe SLO context op de mat. Dit keer volledig in het thema van curriculumontwikkeling op school.
Josiah ‘t Hart (15 jaar) derdeklasser van het Willem Lodewijk Gymnasium in Groningen, heeft de nationale eindronde voor de 20e International Junior Scienceolympiad (IJSO) gewonnen. Aan de landelijke eindronde, die op 16 juni gehouden is aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, deden 21 leerlingen mee: 6 meisjes en 15 jongens, voor het merendeel uit leerjaar 3-havo of 3-vwo. Annelie Wetzels (14 jaar) van het Lorentz Casimir Lyceum in Eindhoven werd beste havist.
Komend schooljaar 2023/2024 start de pilot Praktijkroute havo-Educatie (PRE). Leraren en de leerlingen van negen scholen gaan het conceptexamenprogramma van deze praktijkroute komend schooljaar beproeven. Afgelopen maand was de kick-off bij SLO.
Arthur Bakker is benoemd tot hoogleraar op de leerstoel Didactiek en Curriculum in het Bètadomein aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam.
In het najaar van 2023 wordt het Expertisepunt digitale geletterdheid gelanceerd. Het Expertisepunt brengt vraag en aanbod bij elkaar rondom digitale geletterdheid.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde ontwikkeld. Op 28 september nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.