Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Wat moeten leerlingen in de bovenbouw voor algemene natuurwetenschappen (ANW) wel en niet leren?
In de Kennisbasis vind je voor de onderbouw een voorbeelduitwerking van de kerndoelen, die laat zien wat de kenmerkende bijdrage van elk vak kan zijn, maar ook hoe die vakken met elkaar samenhangen.
Voor havo ontwikkelt SLO in samenwerking met scholen een praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M), een praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) en de praktijkroute havo-educatie.
Wat moet ik als docent wel en niet behandelen als het om het examenprogramma gaat? Kan ik opdrachten uit de methode overslaan?
Op 21 november 2025 vindt het SLO-congres plaats in het NBC Congrescentrum in Nieuwegein.
In de preambule van het primair onderwijs worden drie kanttekeningen geplaatst bij de operationalisering van deze kerndoelen. Hierin worden ook leergebiedoverstijgende vaardigheden / 21e eeuwse vaardigheden aan de orde gesteld.
Hoe zorg je dat elke leerling een passende plek krijgt in het onderwijs? Dat vraagt lef, hoge verwachtingen en beweging, aldus Annette van der Laan tijdens het webevent ‘Inclusiever onderwijs’.
Een thema dat in verschillende niveaus van de samenleving tot uiting komt. Ook het onderwijs draagt bij aan het krijgen van inzicht in mogelijkheden en grenzen.