Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6799
Leernetwerkdag Formatief evalueren. Hoe je met de cyclus van formatieve evaluatie de groei van leerlingen inzichtelijk maakt.
28 augustus 2018
Vmbo-tl is voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs, maar kent uitsluitend algemeen vormende vakken. De leerweg is een tussenstation naar vervolgonderwijs: mbo of havo. Opleidingen die flink van elkaar verschillen. Hoe bereid je je leerlingen voor op een succesvolle verdere opleidingscarrière? Hoe stel je vast waar hun kansen liggen? Een interessante oplossing is het Toptraject, een doorlopende route tl-mbo-hbo. In Twente al een vertrouwd fenomeen. Vincent Schenke (VMBO De Spindel in Hengelo) en Jan Sniekers vertellen hierover.
7 december 2017
Leerlingen die foto’s en video’s van zichzelf of van anderen publiceren, zonder zich bewust te zijn van de consequenties. Moet je alles willen wat kan? En hoe kun je ICT gebruiken om kinderen te leren nadenken, organiseren, communiceren en samenwerken? In het onderwijs van de toekomst verdient digitale geletterdheid een prominente plaats. Samen met scholen ontwikkelt SLO een doorlopende leerlijn po-vo digitale geletterdheid. Er is een leerplankader met inhouden en doelen.
7 december 2017
Kim vertelt thuis enthousiast over de groepsapp die in haar groep 7 is aangemaakt. ‘Da’s handig en gezellig.’ Maar de vader van Kim vindt het niet zo’n goed idee. Hij vraagt zich af of het slim is dat alle leerlingen beschikken over Kim’s 06. En is het zeker dat de groepsapp alleen wordt gebruikt voor het doorgeven en uitwisselen van lesinformatie? Wie ziet erop toe dat er geen dingen op komen te staan die er niet thuishoren? Wordt pesten zo niet erg gemakkelijk? En hoe zit het met de privacy van de kinderen? Kim besluit geen lid te worden van de groepsapp. Een staaltje mediawijsheid.
30 januari 2017