Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De 16-jarige Ruben Winter van het Stedelijk Gymnasium Leiden heeft de 35e editie van de grootste biologiewedstrijd van Nederland gewonnen.
Kjeld Zwitserloot uit Rosmalen van het Gymnasium Beekvliet in Sint-Michielsgestel is de winnaar van de 46e Nationale Scheikundeolympiade (NSO).
We zorgen ervoor dat het landelijk curriculum straks niet alleen actueel is, maar ook blijft.
Voor de ontwikkelaars van het nieuwe curriculum voor de bovenbouw van het vo is een tijdsbegrenzing per vak nodig om overladenheid te voorkomen.
Een aanpak van cyclisch curriculumonderhoud werkt alleen als we goed zicht hebben op wat er in de klas écht gebeurt. Hoe zorgen we daarvoor?
Ontdek welke scholen komend schooljaar starten met het beproeven van de conceptexamenprogramma’s van avo-vakken in bovenbouw vmbo, havo vwo.
Niets maakt zo veel los als een discussie over wat leerlingen wel en niet moeten leren op de basisschool. En dat is maar goed ook, want dat betekent dat we het belangrijk vinden. Maar hoe voer je een goede discussie over het curriculum? Wat komt er kijken bij een schoolspecifiek, vakoverstijgend curriculum en waar begin je als je als leraar losser van de lesmethode een goed leerplan wilt maken? De nieuwe curriculumwaaier van SLO geeft structuur en zorgt voor een kwaliteitscheck, zo blijkt uit de ervaring van leerkrachten.
In de wet is vastgelegd wat leerlingen aan het eind van het basisonderwijs moeten kennen, kunnen en begrijpen voor rekenen. Maar hoe stimuleer je kinderen om het beoogde niveau te halen? De tussendoelen rekenen-wiskunde van SLO bieden handvatten. Verplicht zijn ze niet, maar ze zijn een handig hulpmiddel.