Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Het onderwijs Nederlands wordt veelal gekenmerkt door een verkavelde praktijk: vakonderdelen als lezen, schrijven, mondelinge vaardigheden, spelling, grammatica en woordenschat komen gescheiden van elkaar aan de orde. Lesmethodes, zowel in de onderbouw als de bovenbouw, ondersteunen door hun opbouw in hoofdstukken en modules doorgaans deze verkavelde aanpak van het vak.
De aandacht voor schaal, verhouding en hoeveelheid komt in de verschillende natuurwetenschappen terug. In het gehele universum vind je veel variatie wat betreft schalen: grootte, tijdspan en energie. Je kunt denken aan atomen, organismen, aarde, zonnestelsel en melkwegstelsels.
De vragen verschillen in complexiteit, en passen daardoor bij verschillende leerjaren en niveaus. oorzaak en gevolg
Hoe kan het leren worden bevorderd? behoud, transport en kringloop van energie en materie
De invloedrijke publicatie How People Learn1 heeft nieuwe inzichten over leren opgeleverd die kunnen helpen een didactiek van modelleren te ontwikkelen.