Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leerlingen doorzoeken het lokaal nauwkeurig. Kasten worden uitgepakt en opbergboxen verschoven. Soms roept een kind: ‘Is dit nu een driehoek of toch een piramide?’ of ‘Heeft al iemand een kubus gevonden?’. ‘Hoe praat een rechthoek eigenlijk?’ en ‘Wat voor karakter heeft een cirkel? Is die lief of juist een stiekemerd?’
Artikel uit Volgens Bartjens, jaargang 40, nummer 5.
Nu de basisscholen weer zijn begonnen, gaan leerkrachten aan de slag met de uitdaging van twee gebroken schooljaren. Fijn om de leerlingen weer in de klas te hebben, maar hoe speel je in op hun verschillende leerbehoeften, terwijl de tijd beperkt is? Dat kan door binnen het lesprogramma prioriteiten te stellen.
Artikel uit de Nationale Onderwijskrant najaar 2021
Boekenwurmen kweken. Dat is de opdracht die KBS de Vonder in Borne voor zichzelf heeft gesteld. Geïnspireerd door SLO, landelijke expertisecentrum voor het curriculum, denken ze na over hoe ze hun leesonderwijs meer thematisch en integraler kunnen opzetten.
Artikel uit Prima Onderwijs september 2021