Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hier vind je 'good practices' van scholen rond sportoriëntatie en -keuze (SOK). Via keuzeprogramma's kunnen leerlingen zich breed en diepgaand oriënteren.
Op deze website vind je een beschrijving van de niveaus A1 en A2 van het Europees Referentiekader voor het Mandarijn.
Ter versterking van het vak Chinees vindt je hier een voorstel voor een leidraad voor een curriculum van het domein cultuur.
Modellen zijn voor economen onmisbaar, in de beleidspraktijk, maar ook in de klas. Ze kunnen worden ingezet om de economische werkelijkheid (vereenvoudigd) te beschrijven en te analyseren. Modellen kunnen behalve theoretisch gegeven zijn natuurlijk ook zelf ontwikkeld worden. Hoe kun je als docent je leerlingen deze vaardigheid en denkwijze aanleren? In dit artikel wil ik aan de hand van de modelleercyclus, zoals toegepast bij het schoolvak natuurkunde, laten zien hoe je modelleren systematisch kunt aanleren voor economie.