Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 3567
Egypte Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding In deze opdracht over het oude Egypte gaan leerlingen aan de slag met bronnen. Zij analyseren om te beginnen een aantal bronnen met de vraag welke bron of bronnen bruikbaar zijn voor het beantwoorden van een (gegeven) historische vraag. Daarn...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Egypte
30 april 2015
A utarkisch huis Opdracht: Creëren 1. Inleiding Met zon- en windenergie binnen handbereik waren de mogelijkheden nog nooit zo groot als vandaag om onafhankelijk te zijn van energie. Dus bouw je eigen windmolen, leg je dak vol zonnepanelen en zorg voor een volledig geïsoleerd huis. Van oudsher wor...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Autarkisch huis
1 april 2015
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Muizenvalvoertuig Opdracht: ' Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van de ontwerpcyclus denken leerlingen na over het ontwerpen van een voertuig dat wordt aangedreven door een muizenval. Het voertuig moet zo ver mogelijk komen, het liefst verder dan de voertuigen die door andere groepj...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Muizenvalvoertuig
12 maart 2015
Wat kan nog meer II Opdracht: Creëren Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt eigen ontwerpen te maken (algebraïsche expressies) op basis van gegeven randvoorwaarden. Zie ook de opdracht Wat kan nog meer I , een vergelijkbare kleinere opdracht rond rekenen. Onder het...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan nog meer II
29 mei 2015
Methodiek Kunstvakken inclusief CKV Kunstvakken inclusief CKV is gericht op de brede culturele en kunstzinnige vorming van leerlingen. De essentie is dat leerlingen met een spreiding over disciplines culturele activiteiten meemaken en eigen werk maken. Het vak richt zich op de ervaringen van ku...
Behoort bij: Werkblad methodiek Kunstvakken
12 januari 2018
Aa ntekenformulier lesobservatie Algemene informatie School: Naam observant: Naam geobserveerde: Geobserveerde klas inclusief sector (vmbo/havo/vwo) en leerjaar: Geobserveerd vak: Aantal leerlingen: Type lesonderdeel (instructie, zelfstandig werken, samenwerken etc): Plaats les(onderdeel) in ...
Behoort bij: Observeren van FE-praktijken in de klas Aanteken Observatie en Bespreekformulier V4 2019-01-25
4 juli 2019