Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Leerlingen werken toe naar het schrijven van een review over de film ‘Shakespeare in love’ en bereiden zich daarnaast voor op de toets literatuurgeschiedenis.
Leerlingen schrijven een gestructureerd essay van ongeveer 800-1000 woorden, waarbij ze onderwerpen die behandeld zijn bij literatuurgeschiedenis verder verkennen en nagaan wat de invloed
ervan is in de huidige tijd.
Leerlingen geven een boekpitch voor een jury: in een korte presentatie van 2 tot 3 minuten 'verkopen' ze hun boek aan filmmakers (jury van leerlingen).
Leerlingen verdiepen zich in het werk van Salvador Dali. Ze spelen met de fenomenen ‘nep’ en ‘echt’.
Leerlingen schilderen met behulp van aquareltechnieken met waterverf het landschap vanuit het idee dat ze aanspoelen op een onbewoond eiland.
Waar moet het onderwijs zich de komende weken op richten; wat moet en wat mag? Dit is een gespreksleidraad om die keuzes te maken.
Waar moet het onderwijs zich de komende weken op richten; wat moet en wat mag? Dit is een gespreksleidraad om die keuzes te maken.
Deze checklist hoort bij de themapagina handreiking samenwerking mens en maatschappijvakken. Docenten(teams) kunnen deze gebruiken in hun samenwerkingsproject.