Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Hoe geef je vaardigheden een plek in het landelijke curriculum? Een nieuwe categorisering in soorten vaardigheden met vijf hoofdcategorieën.
We zorgen ervoor dat het landelijk curriculum straks niet alleen actueel is, maar ook blijft.
Op 25 en 26 januari vond de nationale eindronde van de European Olympiad of Experimental Science (EOES) plaats aan HAN University of Applied Sciences in Nijmegen.
Werken vanuit hoge verwachtingen bij rekenen en wiskunde
SLO geeft je in zes uitgaves handvatten om de aanbevelingen uit de leidraad van de NRO toe te passen op je reken- en wiskundeonderwijs. Zo zorg je voor uitdagende reken- en wiskundelessen voor elke leerling. De eerste twee uitgaves zijn nu gepubliceerd.
In de handreiking Rijke gesprekken lees je wat voor gesprekken de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren en hoe je ze meeneemt in je onderwijs. Ook lees je wat dat vraagt van jou als leraar en van je leerlingen. In de twee bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries staan rijke gesprekken centraal.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Op 30 mei 2024 is het advies implementatie kerndoelen van SLO aangeboden aan OCW. Lees hier de kern van het advies.
In NVOX 4 staat een artikel over de actualisatie van de examenprogramma’s biologie en scheikunde: wat zijn de belangrijkste veranderingen?
Sinds 16 juni is het Kwaliteitskader Taal voor Leermiddelen beschikbaar voor scholen en educatieve uitgevers.