Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De kleine examenprogramma’s zijn ontwikkeld op 120 studielastuur (voor de bovenbouw van het havo).
De grote examenprogramma’s zijn ontwikkeld voor 360 studielastuur (voor de bovenbouw van het havo).
Veelgestelde vragen over de actualisatie van de kerndoelen en examenprogramma’s.
De Verkenningscommissie kunstvakken heeft van OCW de opdracht gekregen om op basis van raadpleging van het veld, voorstellen te formuleren voor de ontwikkeling van de kunstvakken in de tweede fase havo/vwo. Deze raadpleging vond plaats in het najaar 2010 en in het voorjaar 2011. Daarbij zijn betrokken docenten werkzaam in het voortgezet onderwijs en bij Cultuurprofielscholen, docenten drama/beeldend/muziek/dans, docentenopleiders, schoolleiders en organisaties en instellingen op het gebied van kunstonderwijs. De reacties die in dit preadvies zijn opgenomen kunnen worden meegenomen in het definitieve advies.
SLO onderzoekt in een meerjarige pilot op 24 scholen hoe het conceptexamenprogramma technologie en toepassing wordt ingevoerd en geïmplementeerd. Hoe ziet het programma er in de lespraktijk uit en is het haalbaar, uitvoerbaar en toetsbaar volgens docenten en leerlingen? In dit rapport zijn de resultaten van de tweede tussenmeting in leerjaar 3 vmbo-gl/tl te lezen.
Toelichtingsdocument bij de conceptexamenprogramma’s wiskunde maatschappij en wiskunde natuur voor havo en vwo.
Heb je vragen over de examenprogramma’s of de handreiking van de praktijkgerichte programma's? Ga dan naar veelgestelde vragen of mail naar vmbo@slo.nl.