Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO monitort de invoering van de nieuwe wiskunde-examenprogramma's voor havo en vwo die in het schooljaar 2015-2016 zijn ingevoerd in klas 4 van havo en vwo. Dit rapport geeft de resultaten van de eindmeting onder docenten en leerlingen betreffende het vernieuwde wiskunde B vwo. Deze eindmeting vond plaats in het voorjaar van 2018 en bestond uit een vragenlijstonderzoek onder docenten en leerlingen uit vwo 5 (tweede cohort) en vwo 6 (eerste cohort). Onderwerpen die daarin aan de orde kwamen zijn achtergrondkenmerken van docenten en leerlingen, de onderwijspraktijk (wat doen docenten) en onderwijsbaarheid, toetsbaarheid en haalbaarheid (wat vinden docenten). Daarnaast zijn in 2018 interviews afgenomen met docenten en leerlingen van vier scholen ter verdieping van het vragenlijstonderzoek.
Lees meer over de start van de vakvernieuwingscommissie en de uitdagingen waar zij voor staan in het artikel uit LO magazine.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Kunstvakken incl. CKV voor het vmbo.
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond de klassieke talen.
SLO evalueert de invoering van deze vernieuwing in opdracht van het Ministerie van OCW.