Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor de bovenbouw havo en vwo voor het vak wiskunde A, B, C en D
16 april waren we bij elkaar met de leraren wiskunde en de schoolleiders van de negen vmbo-scholen. Tijdens deze bijeenkomst maakten we de balans op.
In opdracht van het ministerie van OCW wordt hard gewerkt aan de actualisatie van de examenprogramma’s van onder andere de moderne vreemde talen. Jelle Kaldewaij (procesregisseur), Simone Groeneveld (voorzitter advieskring) en Stéfanie Leunissen (leraar en lid vakvernieuwingscommissie) vertellen hoe er samen gewerkt wordt aan actuele examenprogramma's.
137 scholen starten dit schooljaar met het beproeven van maar liefst 53 conceptexamenprogramma’s en 36 conceptsyllabi.
Op 25 maart hebben we de definitieve examenprogramma’s van 13 praktijkgerichte programma's voor het vmbo (gl en tl) overhandigd aan Mariëlle Paul.
Achter de schermen werken het ministerie van OCW en SLO al een tijdje samen aan een systematische aanpak voor het periodiek onderhouden van het curriculum. Waarom is dit belangrijk en hoe ziet dit er in de toekomst uit? Fleur van de Gevel en Suzan van Dieren geven uitleg.
Vanaf vandaag kun je de conceptexamenprogramma’s van de natuurwetenschappelijke vakken en de moderne vreemde talen - compact downloaden.
Wil jij als leraar of vakexpert bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Solliciteer nu naar een plek in een van de vakvernieuwingscommissies.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen informatietechnologie vmbo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.