Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
In dit artikel gaan we inhoudelijk de diepte in over de actualisatie van natuurkunde: hoe zien de examenprogramma's er uit? En wat is er veranderd?
Voor het tijdschrift Dimensies (november 2023) schreven curriculumontwikkelaars Han Noordink en Luuk Kampman een artikel over de plek van burgerschap binnen de huidige curriculumherziening.
In dit artikel nemen ze de lezer mee in een aantal uitdagingen die een rol spelen bij de ontwikkeling van de kerndoelen burgerschap en de actualisatie van de examenprogramma’s maatschappijleer.
In opdracht van het ministerie van OCW wordt hard gewerkt aan de actualisatie van de examenprogramma’s van onder andere de moderne vreemde talen. Jelle Kaldewaij (procesregisseur), Simone Groeneveld (voorzitter advieskring) en Stéfanie Leunissen (leraar en lid vakvernieuwingscommissie) vertellen hoe er samen gewerkt wordt aan actuele examenprogramma's.
Achter de schermen werken het ministerie van OCW en SLO al een tijdje samen aan een systematische aanpak voor het periodiek onderhouden van het curriculum. Waarom is dit belangrijk en hoe ziet dit er in de toekomst uit? Fleur van de Gevel en Suzan van Dieren geven uitleg.
Dit vierde en laatste artikel uit de serie gaat in op de drie subdomeinen sociaal, politiek en rechtvaardig handelen binnen het vak maatschappijleer
SLO heeft vijf conceptexamenprogramma’s maatschappijleer gepubliceerd. Wat kunnen we verwachten? Koen Dogterom praat je bij in dit artikel.
In dit artikel kijken Koen Dogterom en Han Noordink naar de benaderingswijze van het vak.
In dit artikel kijken Koen Dogterom en Han Noordink naar de plek van burgerschap en digitale geletterdheid in de conceptexamenprogramma’s.
In dit artikel vertellen curriculumontwikkelaars van SLO en de vakvernieuwingscommissie over de conceptexamenprogramma’s biologie en scheikunde.