Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Bijeenkomst 3 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden taal.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in de onderbouw van het voortgezet onderwijs.
In november 2023 presenteert de SLO de nieuwe kerndoelen burgerschap. Van oudsher hoort geschiedenisonderwijs daaraan bij te dragen. Hoe zorgen we ervoor dat dit zo blijft? Tijdens de nascholingsdag geschiedenis van ICLON worden een aantal thema's behandeld rond burgerschap in de geschiedenisles.
Workshop
Taalsteun in de geschiedenisles (2/2) Primaire bronnen lezen, erover en schrijven en gesprek gaan.
Handreiking voor het leren schrijven bij jonge kinderen.
Zie ook: Eropuit!
Praktische activiteiten om het schrijven bij jonge kinderen te bevorderen.
Zie ook: Handreiking schrijven in het po
In deze publicatie staat beschreven hoe verschillende didactische onderdelen in de taalles of lessenserie zo aangepast kunnen worden dat het aansluit bij de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met (kenmerken van) autisme.
In deze profielschets wordt ingegaan op kenmerken van ASS en op mogelijke uitdagingen en sterke kanten van leerlingen met ASS, voor het leergebied rekenen-wiskunde. Ook worden adviezen gegeven om aan de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met ASS tegemoet te komen.
In deze profielschets wordt ingegaan op kenmerken van ASS en op mogelijke uitdagingen en sterke kanten van leerlingen met ASS, voor het leergebied Nederlands.