Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Hierin lees je de opdracht van het ministerie van OCW aan SLO over de actualisatie van de kerndoelen voor Caribisch Nederland.
Met het oog op de actualisatie van de kerndoelen en eindtermen heeft expertisecentrum SLO de huidige situatie met betrekking tot het erfgoedonderwijs in kaart gebracht. De analyse kan helpend zijn om de rol van erfgoed in het onderwijs een meer herkenbare plek te geven.
Wat moeten leerlingen kennen, kunnen en ervaren om nu – en later als volwassene – actief mee te kunnen doen in de samenleving? Deze vraag stond de afgelopen tweeënhalf jaar centraal in zeven vakvernieuwingscommissies die de examenprogramma’s vmbo, havo en vwo actualiseerden. Het betreft de examenprogramma’s voor Friese taal en cultuur, klassieke talen, maatschappijleer, moderne vreemde talen, natuurwetenschappelijke vakken, Nederlands en wiskunde.
Dit vergelijkingsdocument hoort bij de conceptexamenprogramma's wiskunde vmbo.
Dit kader geeft de verdeling van ontwerpruimte van examenprogramma’s aan, wat bijdraagt aan evenwichtige en niet overladen onderwijsprogramma's.