Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
De wereld verandert, de mens verandert. Wat kinderen moeten kennen, kunnen en ervaren, verandert mee. Daarom wordt nu ook een samenhangend curriculum voor de leergebieden burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Onlangs zijn de allereerste conceptkerndoelen van deze leergebieden aangeboden aan de demissionair minister Paul.
Vandaag: ontwikkelfase vakvernieuwingscommissie natuurwetenschappelijke vakken afgerond. De commissie heeft gewerkt aan 17 examenprogramma's.
SLO heeft een verkenning uitgevoerd naar de ERK-niveaus van de moderne vreemde talen.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Op vrijdag 21 november 2025 organiseert SLO het congres ‘Samen van doelen naar onderwijs’. Een inspirerende en interactieve onderwijsdag met sterke sprekers, verdiepende gesprekken en inzichten die je direct kunt inzetten in jouw onderwijspraktijk. Samen verkennen we hoe je met het geactualiseerde curriculum richting geeft aan betekenisvol onderwijs in de klas.
SLO heeft samen met onderwijsveld conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Op 6 maart nam demissionair minister Mariëlle Paul de conceptkerndoelen in ontvangst.
Hoe geef je als schoolteam vorm aan een doordacht curriculum vanuit actuele kerndoelen, examenprogramma’s en leerlijnen?