Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Met de oplevering van 61 conceptexamenprogramma’s is de eerste stap in de actualisatie van het bovenbouwcurriculum gezet. Leraren wiskunde, Nederlands, Friese taal en cultuur, moderne vreemde talen, klassieke talen en maatschappijleer kunnen in hun klas al nieuwe onderdelen uitproberen.
Nu we de kerndoelen actualiseren, ontwikkelen we de komende jaren ook leerlijnen, voorbeelden en ondersteunende materialen.
In opdracht van het ministerie van OCW wordt hard gewerkt aan de actualisatie van de examenprogramma’s van onder andere de moderne vreemde talen. Jelle Kaldewaij (procesregisseur), Simone Groeneveld (voorzitter advieskring) en Stéfanie Leunissen (leraar en lid vakvernieuwingscommissie) vertellen hoe er samen gewerkt wordt aan actuele examenprogramma's.
16 april waren we bij elkaar met de leraren wiskunde en de schoolleiders van de negen vmbo-scholen. Tijdens deze bijeenkomst maakten we de balans op.
Op 16 en 30 oktober krijgen bovenbouwleerlingen én recent geslaagden (vmbo, havo en vwo) de kans om mee te denken over het landelijke curriculum.
Daltonschool De Evenaar in Oss ging aan de slag met de kerndoelen. En ontdekte wat daarin beter kan, vertelt leerkracht en taalcoördinator Bjorn Danen.
Wil je als schoolleider of teacher leader in het vo werk maken van curriculumontwikkeling? Meld je dan aan voor de masterclass!
Ontdek wanneer de nieuwe kerndoelen en examenprogramma's worden opgeleverd aan het ministerie van OCW en wanneer ze gelden voor alle scholen.
Teams van leraren en vakexperts werken hard aan actuele kerndoelen. Ze worden hierin bijgestaan door een advieskring met vertegenwoordigers uit de onderwijssector en daarbuiten. De kerndoelen voor Nederlands en rekenen en wiskunde zijn in concept bijna klaar. Vanaf januari 2024 gaat SLO met een groot aantal scholen de kerndoelen bespreken en uitproberen in de onderwijs praktijk. Waar nodig zullen de kerndoelen nog worden aangepast.