Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
Door taal- en zaakvakken op de juiste manier aan elkaar te verbinden, kun je bijdragen aan een verbetering van de basisvaardigheden.
Katinka de Croon van SLO en Marleen Abbink, groepsleerkracht en taalcoördinator in het primair onderwijs, vertellen hoe de leerlijnen Nederlands scholen straks kunnen ondersteunen.
Michiel Bart is te gast in de podcast Economie in de klas en vertelt over hoe het economieonderwijs ervoor staat en welke curriculumwijzigingen eraan komen.
Madeleine Vliegenthart en Sander van Wijngaarden vertellen over hun eerste ervaringen en de rol van leerlijnen rekenen en wiskunde in dit proces.
Deze week verscheen in Didactief de special 'De basis op orde' van SLO. De special gaat over heldere kerndoelen en hoe je met basisvaardigheden aan de slag kunt. Met bijdragen van onder andere het team kerndoelen Nederlands, Ebrina Smallegange van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren en Robert Chamalaun van vakvereniging Levende Talen Nederlands.
Achter de schermen werken het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) en SLO samen aan een systematische aanpak voor het periodiek onderhouden van het curriculum.
De conceptkerndoelen van alle leergebieden zijn inmiddels opgeleverd. Wat verandert er zoal? Hoe kun jij je voorbereiden op de komst van toekomstige nieuwe kerndoelen?
In oktober zijn de conceptexamenprogramma’s voor Fries, Nederlands en de negen moderne vreemde talen gepubliceerd.
Tot en met april 2025 worden de nieuwe inhouden uit de conceptexamenprogramma’s wiskunde beproefd op scholen. René Leverink ging in gesprek met SLO.
Aardrijkskunde heeft zowel kerndoelen voor mens & maatschappij als bij mens & natuur. In dit artikel wordt ingegaan hoe die kerndoelen eruitzien.