SLO in de media
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
“Kijk, dit is een animatie die mijn leerlingen vandaag maakten met PowerPoint.” Een bal stuitert over het scherm, verandert van vorm en spat uit elkaar. Pieter, leraar in het basisonderwijs, laat enthousiast zien wat zijn leerlingen die dag hebben bedacht. “Veel mensen weten niet dat je met PowerPoint grappige animaties kunt maken. Heel simpel en effectief. Ik laat ze ook programmeren met Scratch, maar eenvoudig beginnen is wel het uitgangspunt.”
In deze podcast spreekt strategische adviseur digitale geletterdheid bij Kennisnet Remco Pijpers met Kunna Smit, lid van het ontwikkelteam digitale geletterdheid van Curriculum.nu, en SLO'er Hans de Vries, procesbegeleider van het ontwikkelteam.
Als de curriculumherziening doorgaat, wanneer kunnen de scholen de nieuwe kerndoelen dan verwachten? Wat houden de ‘bouwstenen’ in die ontwikkeld zijn voor het curriculum? En wat kunnen scholen nu al doen aan digitale geletterdheid?
Sociale ongelijkheid kent een nieuwe ingrediënt: kinderen van hoger
opgeleiden krijgen thuis meer digitale vaardigheden mee. Zo nemen zij
een voorsprong op leeftijdsgenoten met lager opgeleide ouders. Besteed daarom gerichte aandacht aan deze vaardigheden