Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Conceptexamenprogramma maatschappijleer voor vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma Duitse taal en cultuur voor havo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor kunst en cultuur in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.
Beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor bewegen en sport in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.
Beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor mens en maatschappij in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.
Conceptexamenprogramma beschrijft domeinen, subdomeinen en eindtermen voor het beroepsgericht programma Economie & Ondernemen in het vmbo.
Peil.onderwijs brengt kennis, vaardigheden en houding van leerlingen in kaart. Deze domeinbeschrijving beschrijft het domein leesvaardigheid in het basisonderwijs en speciaal (basis)onderwijs.
Startnotitie biedt zicht op de relevante en actuele ontwikkelingen voor de bijstelling van de examenprogramma’s Griekse taal en cultuur (GTC) en Latijnse taal en cultuur (LTC) in de bovenbouw van het vwo.
Peil.onderwijs brengt kennis, vaardigheden en houding van leerlingen aan het einde van leerjaar 2 in het praktijkonderwijs, vmbo, havo en vwo in kaart. Deze domeinbeschrijving beschrijft het domein schrijfvaardigheid, een van de taaldomeinen binnen het vak Nederlands.
Om goed over het curriculum te kunnen praten, zijn gemeenschappelijke begrippen nodig. In deze publicatie worden de belangrijkste curriculumgerelateerde begrippen gedefinieerd.