Leestips
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Dit rapport presenteert de visie en ambitie van de Nederlandse wiskunde op de middellange termijn.
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.
Volgens de auteur zal het onderwijs zich moeten concentreren op reken-wiskundige kennis die complementair is aan wat deze apparaten doen.
Deze studie beoogt een bijdrage te leveren aan Europese en nationale debatten over manieren voor onderwijzen en leren van wiskunde.
Dit rapport laat de bijdrage van wiskunde aan de economie zien en kijkt naar de toekomst.
In deze uitgave wordt verder ingegaan op de mogelijkheden van het koppelen van rekenen aan onderzoekend leren.
Dit proefschrift analyseert de voortgang van het leren van breuken van groep 6 van het primair onderwijs tot en met klas 3 van havo en vwo.
De kennisbasis beschrijft de expliciete/geboekstaafde kennis van het vak en de vakdidactiek van rekenen/wiskunde voor het tweedegraads gebied.
Deze kennisbasis beschrijft de expliciete/geboekstaafde kennis van het vak en de vakdidactiek van rekenen/wiskunde.
Dit is een uitgave in het kader van het TAL-project (TAL = Tussendoelen Annex Leerlijnen).