Documenten
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Passende perspectieven maatwerkaanpassingen lagere cognitie
Passende perspectieven maatwerkaanpassingen auditief beperkt
Passende perspectieven maatwerkaanpassingen ASS
Passende perspectieven maatwerkaanpassingen ADHD
Gebruikmaken van bewijs van leren om in te spelen op wat leerlingen nodig hebben.
Vraag de leerlingen de reflectiepagina (A3-poster) die je op hebt gehangen met post-its vullen. Deze activiteit is klassikaal en in groepjes uitvoerbaar
Vraag de leerlingen de leerdriehoek in te vullen en in te leveren aan het einde van de les. Loop door de klas en besteed aandacht aan het specifiek onder woorden brengen en precies formuleren van vragen en leeropbrengsten
Vraag leerlingen om de volgende drie dingen op één post-it te schrijven:
- Eén ding wat ze leuk vonden tijdens de les
- Twee vragen die ze nog hebben aan het einde van de les.
- Drie dingen die ze verwachten op een toets
De leerlingen plakken de post-it op de deur bij het verlaten van de klas.
Geef alle leerlingen een post-it of kaartje en stel één open vraag (of hooguit twee) over de stof die dat uur behandeld is. De vraag gaat over de stof waarvan de docent wil weten of het voldoende beheerst wordt of dat er nog meer tijd aan besteed moet worden. In stilte schrijven leerlingen het antwoord op een post-it. De post-it plakken ze op of naast de deur wanneer ze de klas verlaten.
Laat leerlingen twee tot vijf minuten voor het einde van de les, één minuut lang nadenken over wat ze geleerd hebben tijdens de les. Vervolgens gaan alle leerlingen staan.